Zadaniem uczestników jest zbudowanie urządzenia, posiadającego dużą liczbę ogniw. Stworzona konstrukcja doprowadza do wykonania bardzo prostej czynności.

Pierwsza cześć to element integracyjny, dzielimy grupę na zespoły, które przechodzą przez nasze stacje. Wykonują zadania i zdobywają Szogun Dolary za każdą z konkurencji.

Po wykonaniu wszystkich zadań cała grupa zapraszana jest do sklepu, gdzie może kupić elementy do budowania. Każda z drużyn buduje w wyznaczonym miejscu jedno ogniwo „Maszyny Goldberga”. Grupy muszą się ze sobą porozumiewać, aby koniec jednego ogniwa był początkiem kolejnego. Na koniec najlepsza drużyna otrzymuje nagrodę za wysiłek i zaangażowanie.

Inspiracją do przeprowadzenia tej gry jest postać Rube Goldberga - amerykańskiego inżyniera, rysownika i rzeźbiarza, żyjącego w San Franciso w latach 1883-1970. Jego książeczka to zbiór kartek pocztowych przedstawiających bardzo skomplikowane urządzenia, które wykonują niezwykle proste zadanie. Goldberg w ten sposób kpił sobie z gadżetomanii i zachłyśnięcia się Amerykanów maszynami i nowymi technologiami, które na początku XX wieku wchodziły do użytku.